Google

O dávnych jam sessions

Pribehy jazzu o nocnych jam sessions

 
 


„Zažite na vlastnej koži atmosféru nočnej jam session v New Yorku, kde hudobníci hrajú sami pre seba, komunikujú priamo cez hudbu a odviazaní tvoria ten NAJPÚTAVEJŠÍ JAZZ!“

„Experience for yourself the atmosphere of a midnight New York jam session!“


 
„Dávne jam sessions“ sú najnovší koncept spojený s projektom PRÍBEHY JAZZU, ktorý okrem hudby a rozprávania príbehov ľuďom prináša aj možnosť na vlastnej koži zažiť atmosféru dávnych jam sessions jazzovej doby.

Jazzoví hudobníci sa vždy po odohraní svojich platených „kšeftov“ všetci spolu stretli v nočnom „after hours“ klube, kde jammovali a hrali jeden pre druhého a sami pre seba hudbu, ktorú cítili. Takto vznikol a vyvíjal sa jazz.

My sa pokúšame túto atmosféru neformálnej jam session znovu oživiť a umožniť poslucháčom na vlastnej koži zažiť atmosféru, pri ktorej hudobníci hrajú pre seba, reagujú jeden na druhého a tvoria priamo na pódiu!

Obsadenie:
Martin Uherek – saxofón
Klaudius Kováč – klavír

Čo projekt „O dávnych jam sessions“ prináša, sa môžete dozvedieť aj v tomto videu.

 


 

Klaudius Kováč je jednou z najvýraznejších súčasných osobností slovenského jazzového klavíra. Jeho aktívna koncertná činnosť siaha od samostatného sólového recitálu cez rôzne jazzové zoskupenia až po účinkovanie v bigbande Gustava Broma. Narodil sa v Lučenci v roku 1976 v hudobníckej rodine. Už jeho starý otec bol v päťdesiatych rokoch minulého storočia známy huslista a kapelník, viedol orchester, ktorý mal príležitostne až 24 členov. Klaudio si podľa otcovho vzoru vybral klavír, ktorý neskôr študoval na konzervatóriu v Žiline a v Banskej Bystrici. Obidvaja jeho bratia sa tiež venujú hudbe. Prvé kontakty s jazzom získal už v rannom detstve, ktorý mu jeho otec priblížil prostredníctvom nahrávok svet J. Smitha, O. Petersona, G. Bensona a E. Fitzgeraldovej.   Svoje vlohy pre tento žáner ďalej sám rozvíjal počas štúdia klasického klavíra. K jeho nevyčerpateľným zdrojom inšpirácie patria predovšetkým Oscar Peterson, Bud Powell, Wynton Kelly, T. Monk a ďalší. V rokoch 1996 – 1998 formoval svoju hru v skupine Swing Q saxofonistu Štefana Čemana. Od roku 1998 až  podnes je členom Nothing but Swing Tria. Pre svoj štýlový jazzový prejav je vyhľadávaným sprievodným hráčom. V roku 2000 bol angažovaný americkým jazzovým spevákom Lee Andrew Davisonom na polročné turné v Južnej a Strednej Amerike.
Aktívne ďalej spolupracuje aj s Quartetom Mila Suchomela (Live CD – BJD Slovenská Sporiteľňa 2003, štvré miesto na prestížnej súťaži Hoeilaart International v Belgicku, International de Getxo festival v Španielsku… atď.), so Slovak Jazz Quartetom „Doda“  Šošoku (turné Montreal – Canada), ako aj s inými významnými osobnosťami z oblasti jazzu, ako Juraj Bartoš – tr (SK), Robert Balzar – b (CZ), Karen Edwards – voc (USA), Andrzej Cudzich – b (PL), Yvonne Sanchez – voc (Cuba) a s Jazz brothers Štefana Bartuša. K jeho obľúbeným projektom patrí aj koncertný program pre dva akustické klavíre, v ktorom najčastejšie spolupracuje s vlastným bratrancom, významným slovenským jazzovým klavíristom, Ondrejom Krajňákom. Významná je aj jeho pedagogická činnosť, od roku 2010 je odborným asistentom na JAMU v Brne.